PIALA FA 2012 : Boy dan Tiket Perlawanan Akhir Piala FA

Posted by The12thWarriors Team On Monday, May 14, 2012 0 comments
Masih ingatkan anda semua tentang remaja yang bernama Boy?Ikuti kisah terbaru boy.

Semasa pulang dari kerja,saya melihat boy masih lena lagi dibuai mimpi.Penat agaknya semalam bekerja.Mungkin ramai pelanggan di tempat beliau bekerja,maklumlah ada perlawanan bolasepak EPL.Hendak dikejutkan,tidak sampai hati pula.Maka dibiarkan sahaja boy tidur.

Kepulangan saya ke rumah pada petang ini bukan dengan tangan kosong sebaliknya dengan sekeping tiket Perlawanan Akhir Piala FA 2012.Tanpa berlengah lagi,saya hanya meletakkan tiket itu dibawah telefon bimbitnya yang terletak di sebelah bantalnya dan terus berehat di ruang tamu sambil melayan astro.

Lebih kurang 15 minit selepas itu,terdengar satu jeritan kegembiraan " yaaahhhhooooo....." jeritan dari boy.Sememangnya saya telah dapat mengagak perkara ini akan berlaku.Jeritannya memang sangat-sangat mengujakan.Kedengaran jelas kegembiraan dari boy.
"abey...abey...terima kasih banyok-banyok abey...trimo kasih....hepi nyo laaahhh...cukup doh kan 40 ya rego tiket tu bey ?"kata boy kepada saya sebaik bangun dari tidur tanpa mandi lagi.

Pada malam tadi boy telah menerima gajinya dan memberikan saya RM50,katanya RM40 untuk tiket dan RM10 duit minyak kereta.Sungguh mulia hatinya.Walaupun dirinya dilanda kesusahan wang ringgit,namun boy masih lagi sanggup memberikan RM10 kepada saya untuk diisi minyak kereta.Saya terpaksa menolaknya dengan cara yang baik demi mengelakkan boy terguris perasaan.Baki RM10 diserahkan semalam juga.Lantas saya menyuruh boy mandi dan menyiapkan diri untuk masuk bekerja pula.

" hahahaha...apo la abey..kato saing rapat nga tokey keda..hari ni hari cuti la...."


Terlupa pula saya apabila kedai tempat boy bekerja sememangnya tutup hari ini.Malu sekejap apabila disindir oleh boy.

" abey...boy dok hau nok balas ganow jaso baik abey dan saim2 abey...walaupun boy ni budok lagi,tp saing2 abey bulih trimo boy...boy suko duk sini...duk sini supo duk di kelate dos..boy nok kijo sapa boy trimo tawarae ngaji...bulih ko ? "

Tiba-tiba sahaja boy mengeluarkan ayat sedemikian.Luluh hati ini mendengar penjelasannya.Saya menjawabnya dengan sebaik mungkin." boy jange risau,saing2 abe bleh trimo blakow.walaupun boy ni budok,tp boy ni matang,pandai berdikari,pandai berfikir,sebab tu la demo ni suko saing nga boy.kalu betol boy nok kijo sebelum dapat tawarae ngaji,boy kena balik dulu kelate lepas final piala fa.boy janji doh nga mok ayoh kan..?jange mungkir janji.. "

" ok la abe,boy kelik kelate lepas final,pah boy mari semula des....tu pun kalu ayah bui..dok sabar la wei 19 MEI ni..."

Saya mengacah dengan soalan yang biasa-biasa sahaja." kenapa boy dok sabar?ado gapo tarikh tu?".bertanya seolah tidak tahu menahu.

" Boy nok gi stadium bukit jalil...boy nok tgk bola game akhir sime darby vs kelate...tahun lepas boy gi bukit jalil guna duit ayoh...tp tahun ni...boy guno duit sdiri..hasil kijo di restoran keda saing abe tuh...sebab tu la boy dok sabar nak gi stadium...boy nok jadi sebahagie dr sejaroh....nok tgk kelate menjulang piala fa buat kali pertamo...boy nok tgk sgt2.."

" usoho boy nok beli tiket guno duit hasil titik peluh sdiri tercapai jugok bey....tanpo bantuan abey dan saing2 abey...boy dok mungkin akan duk sapa tahap ni.....boy masih ingat lagi masa mulo2 kito jupo...masa tu ore ramai,boy duk diri bawoh tapi terlindung....tibo2 abey akat boy naik duk diri atah kusi,x dan 2 minit kelate bubuh gol....sapa loni boy ingat..."

" kalu abey nok tau...boy mimpi kelate akat pialo...heheehheee...jolo ko mipi tuh?skalo mipi ni mainey tidow....harap2 jadi kenyatae ".

Kesungguhan boy mencari duit poket sendiri mungkin akan berbaloi.Sepanjang boy berada di rumah saya,beliau asyik memikirkan tentang final bolasepak piala fa.Sepanjang masa berada di rumah saya juga,boy tidak lupa akan keluarganya di kampung.Jika ada kelapangan,dia akan menelefon keluarganya sebelum pergi bekerja.Kadangkala telefon saya menjadi mangsa.Namun begitu,saya tidak kisah sedikit pun dengan gelagat boy.Ini kerana boy telah saya anggap seperti adik saya sendiri.Saya akan cuba membantu beliau selagi terdaya.

" Abey....puah duk rumoh ni...jom bawok boy jale2....gi alamanda ko...the mines ko...saing pat kijo oyak situ tepat2 menarik....kalu dok keberatan la...."

Permintaan dari boy amat sukar untuk ditolak.Saya hanya mengiakan sahaja demi menggembirakan dia.Sebagai seorang abg,saya akan berusaha untuk menggembirakan hati boy.Kepada boy....." Jom jalan-jalan :) ".

" Satu Matlamat,Satu Sorakan...Gomo Kelate Gomo...!! "

0 comments:

Post a Comment