PERLAWANAN PERSAHABATAN 2012 : Kelantan FA lwn Angkatan Tentera Malaysia FA

Posted by The12thWarriors Team On Monday, May 21, 2012 3 comments

Bekas jurulatih pasukan Kelantan,B.Sathianathan akan turun ke Kota Bharu bersama barisan pemainnya bagi mengadakan perlawanan persahabatan dengan pasukan Kelantan.Angkatan Tentera Malaysia FA yang dalam rangka perlawanan persahabatan itu akan turun beraksi di Kota Bharu pada 8 Jun 2012 di Stadium Sultan Muhammad IV.

Bagi peminat bolasepak Kelantan,nama jurulatih ATM FA itu bukanlah sesuatu yang asing.Beliau yang pernah membimbing pasukan Kelantan itu begitu disanjung oleh penyokong Kelantan.Kehadiran beliau bersama dengan pasukannya ke Kota Bharu merupakan peluang terbaik untuk penyokong Kelantan bertemu dan beramah mesra dengan pemain-pemain berstatus bintang dalam pasukan ATM FA.


B.Sathianathan,Kamaruddin Mohd Noor,Hamid Ramli,Hairudin Omar dan Danial Fadzly merupakan jurulatih dan pemain yang pernah bersama-sama Kelantan pada suatu ketika dahulu juga akan turun beraksi menentang pasukan Kelantan.Kelibat pemain pasangan kembar,Aidil dan Zakuan juga pasti akan menjadi tumpuan penyokong Kelantan.Harus diingat juga,dalam barisan pemain ATM FA,B.Sathianathan memiliki beberapa pemain dikalangan anggota tentera yang berasal dari Kelantan seperti Mohd Hafizzudin Azzuhar ( Dida ) dan Rashid Mahmud.Venice Alphi Danny Kaya pemain sayap serba boleh ATM FA merupakan senjata tambahan ATM FA yang boleh menggugat benteng pertahanan pasukan Kelantan.

Apa yang menarik dalam perlawanan ini,ATM FA yang merupakan pendahulu Liga perdana akan menentang Juara baru Piala FA,Kelantan.Aksi persahabatan ini dilihat sebagai satu platform untuk kedua-dua pasukan meningkatkan mutu permainan dan juga mengekalkan kecergasan pemain-pemain utama.

Dikhabarkan pasukan ATM FA yang dalam siri perlawanan persahabatan akan menentang pasukan PKNS FC terlebih dahulu pada 4 Jun 2012 sebelum bertandang ke Kota Bharu dan akan pulang ke ibu kota untuk bertemu pasukan bawah 21 Kuwait pada 11 Jun 2012.

Tiket bagi perlawanan persahabatan ini akan diumumkan oleh pihak yang berkenaan samada percuma atau berbayar.Semoga kedua-dua pasukan akan mempamerkan permainan yang berkualiti tinggi dan dapat menghiburkan penyokong yang hadir.

" Gomo Kelate Gomo....Gempur ATM Gempur..."

" Satu Matlamat,Satu Sorakan...Gomo Kelate Gomo...!! "

3 comments:

The12thWarriors Team said...

Sumber berita datang dari salah seorang dari 4 org jurulatih ATM FA. :)

putra said...

ayu aderr skali tak?

The12thWarriors Team said...

Bagi pemain yang dipanggil untuk bermain dgn skuad kebangsaan,mereka tidak akan turun ke kOTA bHARU....INSYAALLAH ADMIN akan updated senarai pemain yang hadir....

Post a Comment