Gandingan Mantap Gegar Perak

Posted by Anasz On Sunday, December 4, 2011 0 comments


KELANTAN 3-1 PERAK
Gandingan pemain utama Kelantan berjaya menundukkan ego Perak yang masih berbangga menewaskan Kelantan di pusingan awal Liga Super lalu. Jika diteliti perlawanan persahabatan bukanlah penentu keupayaan sebenar sesebuah pasukan tetapi perlawanan persahabatan jugalah antara cara sesebuah pasukan dunia mengutip mata ranking bolasepak FIFA.
Kelantan yang juga ditundukkan ego mereka oleh Negeri Sembilan selasa lalu dilihat telah memperbaiki kelemahan yang diteliti selain mencuba gandingan barisan terbaik Kelantan dan turut diserap masuk pemain-pemain muda Kelantan bagi membiasakan diri mereka menjadi pelapis utama skuad Kelantan 2012 nanti.
Pemain yang baru diuji Muhammed Ghaddar telah mempamerkan keserasian dan kelincahan bersama pemain Kelantan yang lain dalam mengatur serangan ke kubu lawan. Sentuhan Indra Putra, Norfarhan dan Azizi Mat Rose kembali mencuri tumpuan pemain Kelantan.
Sebelum itu, penyokong Kelantan mendapat berita gembira Kelantan layak menyertai saingan AFC secara automatik tanpa perlu perlawanan playoff seperti yang akan dilalui Terengganu
Seluruh penyokong Kelantan pasti akan ternanti-nanti ulasan dan tayangan perlawanan ini di TV3 yang telah menyiarkan keputusan Negeri Sembilan menentang Kelantan selasa lalu dengan harapan perlawanan ini turut disiarkan.
Mengenai desas-desus berkaitan ketua jurulatih Kelantan dan pemain Kelantan pula, biarlah isu ini diselesaikan sendiri Tan Sri Annuar Musa dan tidak perlulah disensasikan isu ini. Perkara seperti ini akan biasa berlaku di peringkat awal persiapan mana-mana pasukan bolasepak profesional dunia. Tawar menawar lumrah dunia bolasepak.
Bagi seluruh penyokong Kelantan yang sentiasa bersedia berkorban jiwa, tenaga dan wang ringgit, mereka mengharapkan setiap pengorbanan mereka mendapat habuan yang sepatutnya daripada pemain-pemain serta pengurusan KAFA manakala KAFA pula perlu memastikan urusan bolasepak Kelantan berjalan lancar sehingga tamat musim tanpa gangguan masalah dari kalangan pemain dan jurulatih.
KITA HANYA MENGHARAPKAN DAN MENDOAKAN YANG TERBAIK DARIPADA SKUAD THE RED WARRIORS 2012. GOMO KELATE GOMO.

KELANTAN 3-1 Perak
Kelantan :
# 15' Danny Antwi (p)
# 24' Indra Putra Mahyudin
# 90' Muhammed Ghaddar (p)

Perak :
# 60' Shahrulnizam Mustapha
Barisan Skuad Kelantan :
Shahrizan Ismail,Zamri Ramli, Azizi Matt Rose, Subramaniam, Aziz Ismail, Norfarhan, Badhri Radzi, Khairul Izuan Rosli, Indra Putra Mahyudin, Danny Antwi, Muhammed Ghaddar.



SENARAI PASUKAN YANG LAYAK PIALA AFC 2012

Teams East (12 teams):
Hong Kong (2) - Kitchee SC, Citizen AA
Singapore (2) - Tampines Rovers, Home United
Vietnam (2) - Song Lam Nghe An, Navibank Saigon
Indonesia (1) - Arema Indonesia
Malaysia (1) - Kelantan
Myanmar (1) - Yangon United
AFC Champions League Playoffs Final Losers (2) - Pohang Steelers (South Korea)/ Liaoning Whowin (China)/ Persipura Jayapura (Indonesia)/ (Australia 3rd place A-League)/ (Thailand FA Cup Winners)
AFC Cup Qualifying Playoffs (1) - Terengganu (Malaysia) vs Ayeyawady United (Myanmar)

Teams West (20 teams):
Kuwait (3) - Al-Qadsia, Kazma, Al-Kuwait
India (2) - Salgaocar SC, Kingfisher East Bengal
Iraq (2) - Al-Zawraa, Arbil
Jordan (2) - Al-Wehdat, Al-Faisaly
Lebanon (2) - Al-Ahed, Safa
Oman (2) - Al-Suwaiq, (Sultan Qaboos Cup Winners)
Syria (2) - Al-Ittihad, Al-Oruba
Maldives (1) - VB Sports Club
Yemen (1) - Al-Oruba
AFC Champions League Playoffs Final Losers (2) - Esteghlal (Iran)/ Zob Ahan (Iran)/ Al-Ettifaq (Saudi Arabia)/ Al-Shabab (UAE)/ Neftchi Farg'ona (Uzbekistan)
AFC Cup Qualifying Playoffs (1) - Victory SC (Maldives) vs Al-Tilal (Yemen)

0 comments:

Post a Comment